Tassvård...

2010-08-17, 21:39:21 / Kategori: Vardagar med Katrina
Katrina hade väldigt mjuka trampdynor när hon kom. Hon har kanske inte gått så mycket på hårt underlag.Hon hade också väldigt långa klor. Det lät som om hon trippade på högklackat. Nu har jag klippt ner klorna lite i sänder. Det är svårt att se hur långt pulpan går. Jag tror att jag kan klippa en bit till. De mjuka trampdynorna har nu blivit utsatta för hårt underlag som det gör på hundar som bor i stan och som går mycket på asfalt. Jag brukar alltid smörja in mina hundars tassar med försvarets hudsalva eller Fyra Ess hundsalva. Katrina får en tassöversyn varje dag. Hon har långa smala tassar och långa tår. Det fastnar lätt små stenar och annat skräp mellan tårna och i trampdynan. Ikväll har jag smörjt in hennes tassar. Hon accepterar det mesta "plock" som jag utsätter henne för.




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?