En renlig flicka...

2010-09-09, 20:43:30 / Kategori: Vardagar med Katrina
Min erfarenhet är att dammsugaren och skurhinken brukar vara flitigt använda med hundar i huset. Grus och hundhår får man, mer eller mindre, ta på köpet när man har fyrbeningar i huset. Med Katrina är det annorlunda. Det märks knappt att jag har henne här hemma när det kommer till hår och grus. Greys har tunn päls och fäller knappt alls. Dessutom har jag läst att de oftast är noga med sin renlighet och helst underviker leriga ställen. Det stämmer på den här fina lilla flickan. Hon putsar sig själv som en liten katt och vill helst inte gå där det är smutsigt och lerigt. Vilken skillnad på flattepojken Amos som alltid måste gå i alla, och då menar jag alla, vattenpölarna och lilla Flora som undersökte och vadade i alla diken. Man är ju van vid att de små liven i alla fall emellanåt luktar skunk. Det gör inte Katrina. Jag kan inte ens säga att hon luktar hund. Det är något speciellt med Greys...




Lena

Det är dagens höjdpunkt att läsa din blogg.

Jag har också en hund som inte vill bli smutsig. Sedan han blivit vuxen undviker Jack nogsamt vattenpölar, lergropar och dyligt. När han var valp och unghund valde han aktivt (med stor glädje) sådana ställen.



2010-09-09, 22:20:27 URL: http://www.komentar.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?