Rapport från dagis...

2010-09-21, 21:01:36 / Kategori: Vardagar med Katrina
När jag kommer hem från jobbet är Katrina oftast hemma redan. Hon är ensam en timme eller lite längre om eftermiddagarna. Det går bra och det känns bra. Hon ligger nästan alltid i sin bädd när jag kommer. Ibland i kökssoffan. Det är för det mesta mat kvar från eftermiddagsmålet som hon brukar ta sig an när jag kommer. Hon äter helst med sällskap. Det brukar ligga en lapp med information om hur dagen har varit på köksbordet. Idag hade morfar skrivit lappen som innehöll en dagsrapport med följande innehåll; Vi har fått mat klockan fyra, (jag undrar vilka vi han menar)tidpunkt för senaste utgift, vila. Som slutknorr på meddelandet "Allt har gått enligt beräkning - ha, ha,ha" (Vems beräkning undrar jag). Vill jag ha fylligare rapport ringer jag till mormor. Då får man veta allt samt en utläggning om hur underbar hon är lilla K.

Nu har jag hittat ett företag som syr snygga fleecetäcken. Ska få förslag på färg på tyg som passar till lilla damen och skicka ett mått på hennes storlek. Hon behöver verkligen ett fleecetäcke så jag är glad över att ha fått tag på en tjej som syr. Tack, Anna-Karin för tipset!

Hältan har försvunnit lite idag. Svullnaden på tån är mindre. Håller tummarna att det onda är på väg att försvinna.

Vi såg flera kaniner nu ikväll nere vid båtklubben. Katrina spanar alltid efter dem när vi går förbi där. Det finns mängder av dem och de springer inte ens när vi kommer. Det gjorde däremot Katrina(så gott hon nu kan) för det smällde till en bit ifrån oss när någon sköt med någon smällare eller vad det var. Då är det svansen mellan benen och hem kära hem som gäller.

På kaninspan...


Där är dom...









emly

Jag längtar till Amos och Bell få träffa lilla Katrina!

Jag kommer nog ner på höstlovet och kommer bo hos mormor och morfar! Förhoppningsvis kommer Joel också med, om han inte har något obligatoriskt i skolan vill säga! :)



2010-09-22, 09:18:24 URL: http://smellofnature.blogg.se/

Lotta



2010-09-22, 14:13:54

Lotta

Katrinas dagis är det bästa man kan få, det kan jag intyga! Så bra som Fjonkan hade det där, hade hon väl ingen annan stans :)



Jag har tänkt sedan länge att jag ksulle tipsa dig om Ragnhild som syr täcken i alla former till sin mellanpincher (som verkar leva samma prinsessliv som Katrina - tur att Corinne inte kan läsa...) och numera till andra hundar. Hon är jätteduktig och skräddarsyr ursnygga täcken efter mått och önskemål. Säg till om du vill ha en leverantör till!



2010-09-22, 14:18:48

Margaretha

Lotta; Jag tar gärna emot tips om en leverantör till. Visst har alla det bra hos mormor och morfar. Alla som kommer dit där är bäst helt enkelt!



Emelie; Jag längtar också till dess. Vi ser fram emot detta möte. Hoppas att ni kan komma alla fyra!Puss och kram!



2010-09-22, 16:56:05



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?