Tidig morgon med bus...

2010-09-05, 20:19:40 / Kategori: Vardagar med Katrina
03:57 tyckte Katrina att det var dags att stiga upp denna Söndagmorgon. Hon skuttar upp och piper samtidigt som hon rusar in i vardagsrummet och rycker tag i min stickning och fem lösa garnnystan som ligger i en korg. (Hon vet att hon inte får ha dessa). Hon springer runt med alla nystanen som trasslar in sig i en golvlampa som står i närheten av en ljuskronan med värmeljus som hänger i taket. Jag försöker fånga in alla trådar och trasslar in mig i alltihop och slår huvudet i ljuskronan så att alla värmesljusen far ut över golvet...
Underbar början på en ledig Söndag. Vi går ut 04:20. Katrina får sin frukost när vi kommer in och sedan sänker sig friden över vårt hem när vi båda somnar om ett par timmar.

Dagen har sedan varit härlig höstsöndag med kantarellplockning och fika i skogen för mig och särbon och promenad med mormor och morfar för Katrina. Katrina har fått ett ben och vilar just nu nöjd i mattes säng. Nu är det snart tid för kvällspromenix.

Hon börjar komma loss med bus av olika slag nu den lilla damen.(inte bara i arla morgonstund). Jag tar det som ett sunt tecken. Livet leker!

I mormors och morfars soffa.



Med ben...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?