Trevligt...

2010-09-26, 19:01:25 / Kategori: Vardagar med Katrina
Lilla K har nu så trevligt med sina leksaker att pipljudet börjar ge sig på flera av pipdjuren. Matte måste skaffa nya pipisar för det är klart att tjejen ska ha roligt. "Det är så trevligt så man kan trevla ihjäl sig". Så brukade min lilla mormor, Astrid säga. Hon hade mycket andra roliga uttryck också som jag har sparat på och som jag använder emellanåt. Min mormor växte upp på landet och älskade djur. Jag minns att hon brukade berätta, för mig, hur det var när hon var liten. Hon berättade bland annat om en liten höna som hon hade. Hönan döptes till Pavlovna efter en rysk prinsessa. Hon var mycket för kungligheter hela sitt liv min mormor. Hon och Prinsessan Katrina hade självklart blivit mycket goda vänner.





LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?