Halt flicka och kärt möte...

2011-07-13, 21:03:38 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Igår var vi på födelsedagskalas och Scilla och Katrina fick följa med. När vi skulle köra hem så upptäckte vi att Scilla haltade. Vi hade gått en liten promenad och sedan låg tjejerna på sitt täcke. När Scilla reste sig upp märktes hältan. Inget hade hänt som jag hade märkt. Det onda sitter i vänster bak på en tå. Ingen synlig skada vad jag kan se. Inget har fastnat emellan. Hon stiger ogärna på tassen och vill inte att man rör den. När hon är ute kan hon glömma bort att det gör ont men inomhus så vill hon inte stiga på tassen och hon går och lägger sig och skyddar sin tass. Så trist detta. Jag har inte kontaktat veterinären idag. Avvaktar lite med detta. Hon kan har blivit stucken av någon insekt kanske eller slagit emot någonstans och stukat tån. Tycker att den lilla trampdynan på tån kanske är något svullen. Släpper det inte så får det självklart bli en veterinärkoll. 
Idag har Joel kommit hem! På Joel-dagen till och med. Mitt skäggiga barn har kommit hem till mamma! Första mötet mellan Joel och Scilla är det ju också. Lilla K blev glad som en lärka när hon fick se Joel. Scilla är tyvärr inte riktigt i form då hon har sin lilla tå att tänka på. Hon hälsade försiktigt på Joel och har inte riktigt varit sig själv här. Vi har gått en trevlig promenad tillsammans alla fyra. Nu hoppas vi att den lilla tassen ska sluta göra ont. Det är så gott att ha sonen hemma i huset igen.

Mina tre hjärtan...

Ann-Catrin

Så trist med hälta.

Lätt att få in en liten glasbit eller sticka i tassen, svåra att se.

Kanske det kryper fram om du spolar tassen ordentligt...



2011-07-13, 21:48:14 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?