Inget inlägg...

2011-07-08, 21:00:47 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Idag blir det inget inlägg på bloggen tänkte jag tidigare idag då det inte var något särskilt att berätta. Men lite ska vi väl ändå kunna bidra med sa lilla K...
Jag tar delvis tillbaka det där jag skrev igår om att Scilla är en annan sort. Jag syftade då på att hon skulle vara lite mer påhittig och busig. Lite grann är det nog så men lilla K kan hon också.
Scilla har en ovana att sticka in huvudet bakom rumpan på Katrina precis när hon ska sätta sig ner och kissa. Detta får till följd att några droppar kommer på hennes huvud. Idag blev det en rejäl dusch mitt på skallen som rann ner över ansiktet. Inte så trevligt men hon såg själv ganska oberörd ut. Det blev dusch med scamponering för Scilla när vi kom hem. Det är första gången jag duschar henne och det gick bra hela vägen inne i duschen. Bara vid momentet torka med badlakanet skrek hon till lilla Scilla. Det blev nog lite för häftigt för henne. Hon är ju så känslig och skriker för, som jag tycker, minsta lilla. Katrina smet undan när hon såg att det var dusch på gång. Hon trodde väl att hon också låg illa till. Efteråt fick Scilla ett litet tuggben och naturligtvis även lilla K. Hon låg redan och tuggade på något. Burken med försvarets hudsalva som jag naturligtvis glömt framme när jag tidigare idag smörjde in deras tassar. Den är väldigt god den där salvan! Det där har hon gjort förut när jag tänker efter. Att jag aldrig lär mig då?
Nu kan det börja regna förresten. Regntäcket kom idag med posten. Det stramar lite över bröstet på Scilla men passade perfekt på lilla K. Scilla kan kanske ha det gamla regntäcket i stället. Alltid är det något...!

Nyduschad...


Lilla K:s verk...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?