Inte populär...

2011-07-18, 22:14:50 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Vi har varit hemma och tagit igen oss idag. Kände att det behövdes. Scillas tass har ett sår på det stället som var svullet innan. Tassen är inte alls svullen längre men tån är precis som skinnflådd som efter ett skoskav eller brännskada. Svårt att veta vad det kan vara. Det är svårt med bandaget. Nu får hon vara utan i natt. Jag tror det är bra att lufta lite. Får ha koll på detta. Annars är hon pigg och busig men hon får ta det lite lugnt ett tag till. Katrina har fått springa på fotbollsplanen idag. Tyckte att det verkade som att hon behövde det. Hon spang sitt effektiva varv i full fart och sedan var hon nöjd. Hon tyckte nog att det var lite konstigt att Scilla inte kom med för hon gick till grinden och undrade varför hon stod där med mormor. När vi promenerade till fotbollsplanen kom det en ung kille på cykel bakom oss. Han plingade innan han cyklade förbi. De cyklister som gör så får en guldstjärna i min bok. Det är inte många sådana som delas ut kan jag säga. Stör mig på det där att de tror att man har ögon i nacken.
Katrina är så otroligt snygg nu. Härligt hull och fin glansig päls. Hon har inte varit så fin någonsin. Fodret spelar nog roll. Till och med pälsen på halsen börjar komma igen. Scilla fäller och fäller. Jag kammar och kammar, dammsuger och dammsuger. Hon ser lite tufsig ut den lilla men det blir säkert bra så småningom med henne också. Ska öka på mängden mat för hennes del. Hon behöver det då jag tycker att hon är lite tunn.
Dammsugaren är inte populär här hemma. Inte jag heller när jag tar fram den kan jag säga. De blir sura båda två när det är dags för dammsugning. Allra surast blir Katrina. Hon riktigt blänger på mig. Men vissa saker får man stå ut med. De fick tuggben när det hela var överstökat. Man får fjäska lite helt enkelt.

Sura flickor...

Ann-catrin

Besvärligt med tassen, men visst är det väl så att hud kan lossna om det blivt en inflammation under huden så att det ser ut lite som skoskav, eller som det ser ut när man haft en brännblåsa.

Får hoppas det reder till sig snart, men hud tar ju lite tid på sig at växa tillbaka.

Härligt att Katirna blivit så fin i pälsen, du har ju haft många funderingar runt den.

Ha det gott i sommarvärmen



2011-07-19, 10:12:26 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?