Kaninöron...

2011-07-25, 21:40:44 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
När det är kaninjakt på gång så syns det direkt på Scilla. Hon får kaninöron som står rakt upp. Här är gott om kanin i området tidigt på morgonen och framåt kvällningen. Så söt är hon lilla fina Scilla när hon fäller upp öronen. Det ser rätt kul ut också. Signalen är tydlig. "Jag koncentrerar mig så stör mig inte med oväsentligheter".
Tassen läker fint som det ser ut. Kanske kan det bli en tur till hagen i morgon. Vi ska också köra och hämta mat. Har blivit lovad att det ska komma en leverans. Det har varit lite kludd med det där. De sista korvarna ligger och tinar upp i kylskåpet så nu får jag verkligen hoppas att det finns en kartong till oss i morgon.
Kommunen bygger en hundrastplats i en park i stan. Det påstås att man inför detta har rådfrågat hundägare om platsens utformande. Gick förbi idag. Det är fullt med lyktstolpar, bänkar och träd inne i det som ska bli en inhägnad. Bra yta och höjd på stängslet men med allt det där innanför staketet så blir det tyvärr en livsfarlig plats för lek och spring i full fart. Undrar vad det är för människor som har tänkt till och vad de har för hundar? Tur att vi har "vår" hage.

Kaninöron...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?