På fri tass...

2011-07-31, 20:51:31 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Scillas lilla trampdyna föll av igår. Jag hittade en lite torkad trampdyna på golvet här. För er som tycker att detta är lite läskigt så finns det en bild längst ner på den lilla förlorade trampdynan som ni kan strunta i att titta på om ni inte känner behov av det. Det syns nu ett tydligt ingångshål för en tagg eller glasbit. Det som veterinären inte såg något av första gången vi var på undersökning. På den nya huden under tån syns nu en svart fläck där den "främmande kroppen" har gått in. Det är tunn vävnad som nu har kommit men det ser fint ut. Så jag håller tummarna för att det nu inte ska bli mer bekymmer med detta. Vi ska ha sko på där underlaget kräver det. Dryga två veckors konvalecens har varit tufft för Scilla som har sprallat loss så gott hon har kunnat här hemma. Men idag var det dags för lite lössläppt spring tyckte jag så vi tog en tur till hagen. Där har de nu satt upp ett järnstativ med b-påsar. Det är ju väldigt bra med b-påsar på plats men jag ska be så snällt att denna service flyttas och sätts precis utanför vid grindöppningen i stället. Full fart och fristående järnrör är ingen hit! Det finns även en djup grop som någon med grävintresse har gjort och denna är inte heller så bra att snubbla i när man flyger fram. Fyllde i med gräs idag som en nödlösning. Lite gropöversyn med jämna mellanrum är nog bra.
Scilla och Katrina fick sitt lössläppta behov tillgodosett och det är alltid lika roligt att vara åskådare till denna syn. "Lilla Goofy" flängde runt med alla benen åt alla håll. Hon är så sanslöst gullig denna lilla skatt. Katrina som ofta blir lite sur när Scilla kommer i hennes väg i full fart var riktigt juste och gullig idag dagen till ära. Hon hade överseende helt enkelt med sin spralliga syster.
Nu har även jag fått fysiskt utlopp för jag har varit på gympa för först gången på länge. Det kändes både bra och roligt. Nu är jag på gång igen...
Tjejerna har fått kvällsmat och sover för att snart bli väckta av mig. En sista sväng ut väntar. Det är en skön kväll. Solen har tittat fram på eftermiddagen efter flera dagars ösregn. Det var på tiden. I morgon är det 1:a augusti. Då är det alltid vackert väder...

Ett glädjeskutt...


Och ett till...


Pustar ut efter rusning...


En liten förlorad tramdyna...

Ann-Catrin

Härligt att få jonna runt lite!

Grattulerar på födelsedagen så här lite i förtid!

Självklart är det strålande sol i morgon!



2011-07-31, 21:10:01 URL: http://kennelbrilaros.se

Lena

Grattis så jättemycket på födelsedagen i morgon!

Jag är i H-borg och blir ompysslad. Jack är i sitt ursprungshem i Hässleholm.

Det känns aldrig bra att lämna honom, men det är bara några dagar.

Kram



2011-07-31, 21:37:49

Anonym

Även jag AKTP kommer ihåg din födelsedag och gratulerar i förskott. MKT pyssel med hundarna och det händer saker hela tiden Både roliga och tråkiga idag har våra tvillingbarnbarn åkt hem till Lund efter en vecka hos oss.Nu är vi själva för första gången denna sommar och vi kommer sakna allla våra barn och barnbarn men nu är vi själva! mkt skönt



2011-07-31, 22:07:36



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?