Röd tå...

2011-07-22, 14:44:41 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Som sagt så är jag inte nöjd med Scillas tå. Den har ju spruckit upp efter att ha varit riktigt svullen. Trampdynan har lossnat lite. Den vätskar sig och är röd så bra är det inte. Hon haltar inte längre men jag ringde veterinären igår och fick en återbesökstid idag. Tänkte att här blir det antibiotika. 
Katrina fick också följa med till veterinären. Vägde dem i entrén. 27 kg lilla K och 26,6 kg Scilla. Scilla har gått upp ett hekto sedan förra torsdagen. Det är bra det.
Duktiga tjejen! Jag fick lyfta upp henne på ett bord med belysning så att veterinären kunde syna den röda tån ordentligt. Hon stod som en liten tjur med huvudet nerborrat i mitt bröst under hela tiden som veterinären undersökte. Han petade i tramdynan med ett instrument och klippte bort död vävnad. Hon kan vara lite pipip, sa jag försiktigt. Det är hemma de piper, sa veterinären med säker stämma. Scilla sa inte ett ljud...
Veterinärens utlåtande är alltså; Med all sannolikhet så har hon fått in en glasbit eller sticka i tassen som gjorde den svullen. Nu har denna främmande kropp trängt ut och tassen har därför spruckit upp. Nu är tån inflamerad och antibiotika sätts in. Det blir salva med antibiotika och en 10 dagar kur med kapslar.
Detta syntes inte alls förra veckan då den veterinären misstänkte fraktur. Inget blod inget ingångshål syntes. De är svåra de där små främmande kropparna tydligen. Nu trodde veterinären att detta ska läka fint. Fick med mig en liten sko till henne. Det har ju varit uruselt väder sista veckan med regn och blött. Det är knepigt med bandage då. Det måste ju bli en bra läkning så då blir det fint och torrt med en liten sko. Köpte först en sko på djuraffären men den passade inte. Nu hoppas jag att denna ska sitta på. Den första skon har jag bytt idag. Kom hem med en kasse ben i stället. Det är ingen här hemma som har något emot det bytet...

På veterinärens bord med röd tå...



Vilar med sko...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?