Smör...!

2011-07-06, 21:13:58 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Mormor har fått för sig att hon behöver öva på att hantera både Scilla och Katrina på promenaden. På måndag börjar jag att jobba igen och vardagen inträder med dagis hos mormor som vanligt. Vi tog en en promenad idag då mormor fick hantera ekipaget alldeles på egen hand. Inga problem alls. Nu trodde ju inte jag något annat heller. Kunde hon ha Amos i slyngelåldern så klarar hon det mesta skulle jag vilja säga. Scilla och Katrina tuffar på som ett litet spann. Fast det är klart att det kan kännas lite tryggare att få pröva. Det är ju trots allt två snören att hålla reda på.
Jag hade lagt ut ett smörpaket långt upp på diskbänken då jag tänkte göra en paj på eftermiddagen. Cyklade ner till affären för att köpa ägg och lämnade tjejerna själva. När jag kom hem och skulle ta itu med att göra pajdeg fanns det inget smör på diskbänken. Det var ett öppnat paket med kanske 250 gram kvar eller så. Det fanns inga spår någonstans vad jag först kunde se men när jag kom in i sovrummet hittade jag ett helt renslickat smörpapper i sängen. Inget kladd och inga fläckar. Märkligt! Någon hade ätit upp rubbet. Katrina låg på kökssoffan och såg ut som "hmmm..." Hon doftade inte det minsta smöraktigt. Det gjorde däremot den lilla vita. Det finns inga tvivel om vem som har ätit smör. Hon luktade som en smörklick hela hon. Scilla har sedan inte ätit någon kvällsmat. Hon verkar mätt men också lite låg. Vem skulle inte göra det...Räknar med att hon kan blir lite lös i magen. Fett är laxerande tror jag.
Paj blev det förresten ändå. Jag hade mer smör i kylen.

Mormor, Scilla och lilla K...


Min lilla smörklick...

Lotta

Vilket tjusigt ekipage! Din mamma är lika snygg som vanligt, syns vad du har att brås på! De kommer få det så bra, synd bara att din semester börjar lida mot sitt slut. Tur det är ljusa fina kvällar än.

Vilken rackare med smöret, hoppas ni får sova i natt. Kan tänka mig att det blev lite oroligt i magen. Tur du hade mer i kylen så du fick din paj. :)



2011-07-07, 01:10:33



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?