Tvärdrag...

2011-07-19, 21:29:39 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Idag gjorde jag plats i frysen för att köra och hämta mera mat till flickorna. Kom hem utan mat! Återförsäljaren hade inte fått någon mat så jag får köra ut i morgon igen. Nu är det ingen "ko på isen" för vi har mat. Men ändå! De har tydligen något kludd med leveranserna. Maten fyller nästan hela frysen när det är som mest välfyllt med fryskorvar. Har bara en liten avdelning för min räkning men det är OK. Vad gör man inte...?
Det har varit vacker och varmt sommarväder idag så det har bara blivit kortare promenader med mormor. Katrina har legat i tvärdraget mellan balkongen och ytterdörren och svalkat sig. Hon är ju den som är mest missnöjd med värmen. Hon kom ut till mig på balkongen en stund här på eftermiddagen men återvände snabbt in igen.  
Fick veterinärräkningen idag med en kommentar om att jag ska höra av mig om det inte blir bättre med Scillas lilla tå. Vi får se. Jag är inte riktigt nöjd med den skavda och röda tån men bättre är det ju. Kanske ringer jag på torsdag om det inte blir bättre till dess. Scilla gillar inte att byta bandage och skriker som en stucken gris så fort hon upplever att något ska sättas fast på henne. Nu vilar vi från bandage i natt men i morgon bitti får jag ta itu med eländesbandaget och göra mig ovän med henne igen. Men det måste ju sättas dit när hon ska vara ute och kuta.
Fick försäkringsbrevet från Agria igår avseende Scillas försäkring. Hon är försäkrad på samma sätt som Katrina med förbehållet att hon har haft en brännskada på bakdelen som inte omfattas av försäkringen om det skulle bli några bekymmer med den gamla skadan. Det verkar ju absolut inte som att denna skada har gett henne några sviter så jag bekymrar mig inte över detta utan är nöjd med att jag har fått henne försäkrad för allt annat som kan uppstå. Tänker på alla som inte får sina ungar försäkrade över huvud taget på grund av någon orsak som försäkringsbolagen tycker ska diskvalificera från allt försäkringsskydd. Bedrövligt...! 

Skönt med tvärdrag...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?