Slött och blött...

2011-07-29, 21:02:25 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Det har varit lite slött, blött och dystert i några dagar. Det regnar precis hela tiden. Tassen är blöt. Skon har gått sönder. Har inhandlat en ny nödsko på djuraffären i väntan på mer rejäla don som jag har fått tips om av jourmatte Sanna. Dessa finns på ett företag i Örebro. Ringde dit idag för att förhöra mig om storleken eftersom jag är osäker. Trevlig tjej som svarade och undrade om jag inte kunde köra inom och prova...Som oftast, i dessa sammanhang, bor vi i fel del av landet. Jag får chansa och skicka tillbaka. Fyra skor för sjuhundra spänn. Som hittat...Fast veterinärkostnad för skadade tassar är inte heller billigt. Funderar på att sätta skor på alla åtta tassarna. Det är så förb...mycket glas och skräp här i omgivningarna så det är en allvarlig tanke. Scilla kommer att tappa hela sin trampdyna på den skadade tån. Trist som bara den men inget att göra åt. Ny vävnad kommer att ersätta trampdynan men den kommer säkert att vara känsligare för alltid även om veterinären påstod att det inte har någon praktisk betydelse. Egentligen är jag väldigt ledsen över detta men vad ska man göra...
Tjejerna gillar inte regnväder. Katrina böjer på nacken, stretar och vill gå hem när vi är ute. Scilla lufsar med när vi väl är ute men är inte pigg på att komma när jag ropar att vi ska gå ut. Hon som annars är först till dörren. De har fått riktiga frispel inomhus nu de sista dagarna. De har väl överskottsenergi stackarna. De spökade runt här inne när vi kom hem så det var riktigt vilt ett tag. Upp och ner i sängar och soffor, mellan rummen och efter varandra som två jehu. Nu har det ätit kvällsmat, gnagt i sig varsin grisknorr och vilar nu i sovrummet som två slagna hjältinnor. Själv är jag också ganska trött men nöjd trots att det är regnigt och blött. Kom hem här, efter att ha hämtat på "dagis", med blöta regntäcken och koppel samt två hungriga tjejer. Den ena pep och gnällde och den andra hade en blöt, slabbig sko. Då förstår ni vem som var gnällspiken. Det är som att ha småbarn. Nu är det frid och fred här hemma. Ha en trevlig helg! På måndag är det soligt bara så ni vet. Det är alltid det den 1:a augusti!

Trötta tjejer...

miriam

Åh va trist med tassen =( men jag hade en blandras tidigare som flådde en trampdyna en vinter.Den var röd och rå och läkte sakta för denna podencokorsning skulle fara runt som en vilde på den hårda snöskaren och bland grus och salt och alla skor bara halkade av men till slut så läkte den och blev precis som vanligt igen så det kan ju bli så med Scillas tass oxå, får vi hoppas.





2011-07-29, 23:59:48

Ann-Catrin

Trist med tassen, är ju som med ala infektioner som man ska hålla torra och rena.

Svårt om det är sår som savar.



Men vad är det för väder ni har, här är vi glada för de två skurar vi har fått, för här är det fortfarande torrt,torrt,torrt..



2011-07-30, 10:30:28 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?