Nykammat...

2011-07-07, 20:59:28 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Det har inte varit någon större fara med Scillas mage efter smörintaget igår. Hon har sovit gott i natt som vanligt. Det var Katrina som hojtade först i morse att hon ville ut. Det är hon som pratar mest i huset. Näst efter matte förstås...Lite fart fick Scillas lilla mage dock men nu är smöret ute igen. Hon är en annan sort, än Katrina, den lilla vita blomman. Måste tänka lite mer på vad jag sätter fram i fortsättningen.
Idag fick jag superkardan med posten. Den är effektiv som bara den så nu kan jag ta bort den päls som sitter löst och slipper få mattorna fulla med Scillapäls. Hon tyckte att de var skönt när jag kammade henne. Hon var alldeles stilla medan jag kammade ur pälsen. Man får vara nätt på handen i den korta tunna pälsen så att inte huden skadas av den fina stålkammen. Katrina behöver ingen kam. Hon fäller inte och pälsen är blank som om hon vore nyvaxad.
Det har varit mulet nästan hela dagen idag. Vi tog en längre promenad på eftermddagen och helt plötsligt blev det blått och sol. Det blev så varmt så jag fick stanna och vila med tjejerna på en gräsmatta.
Har fått blommor idag igen av kära vänner. Tack för att Ni tänker på mig!
I morgon är det sista semesterdagen. Om vi håller oss till Scilla och Katrina så har det varit en semester som jag hade tänkt mig. De har fått lugn och ro att lära känna varandra. Vi har fått tid att bara vara tillsammans och bygga upp lite grundtrygghet och rutiner i det liv vi lever här. Jag har helt underbara tjejer. Så lika men ändå så olika. Det är roligt och spännande att ha två fyrbenta i familjen.

Nya superkardan...


Vackra blommor från kära vänner...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?