Nu börjar det...:(

2012-12-28, 07:05:01 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

"Tillstånd av polismyndigheten krävs för att använda pyrotekniska varor inom detaljplanelagt område" Detta framgår av de lokala ordningsstadgarna för Karlskrona kommun. Men vem bryr sig...? Förra året var det visst en som sökte tillstånd inför nyår. Försäljning av raketer och smällare pågår för fullt och eländet har börjat. Nu är de värsta dagarna på hela året här. Katrina är livrädd! Den lilla vita bryr sig inte direkt. Vi väcktes för en halvtimme sedan, lilla K och jag, av ett smatterregn precis utanför på vår gata. Hon skakar i hela kroppen mitt svarta hjärta. Hon kommer och söker trygghet hos mig när det smäller. Nu har vi legat här tätt tillsammans sen oljudet började. Hon har slutat darra nu men det kommer ju mera tyvärr...
Jag hatar detta elände!

Rädd...


Annika

Usch! Så tråkigt det är för alla djur. Jag är inte heller någon vän av smällare. Har svårt att förstå mig på detta "vuxen-nöje"



2012-12-29, 21:49:57



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?