Bus i snöig hage...

2012-01-29, 16:27:11 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Idag tog vi en tur till Bubbetorps hage. Det är lite snö där nu av den sorten som man får hyfsat fäste i. Denna hagen är fri från vassa grenar och annat elände som de kan skada sig på. Scilla har ju fått vila nu med sin skada. Antibiotikakuren är nu slut och båda tjejerna talade tydligt om att de ville busa runt idag. Nu måste vi vara lite försiktiga så att inte såret spricker upp. Det har det tyvärr gjort ett par gånger i veckan. Alltid är det något som är i vägen när det är full fart. Det är det även inomhus ibland när de är glada och jagar varandra mellan rummen upp och ner i sängar och soffor.
Bandaget har jag bytt ut några gånger. Nu har jag köpt sprayplåster som jag ska sätta på när såret har läkt så pass att att det är torrt. Bandage och vadd har jag köpt upp mig på så vi klarar oss ett tag. Idag kör vi med gult självhäftande bandage. Gult med gröna fyrklöver. Det passar Scilla som är mitt eget lilla fyrklöver. Nu är de mätta och trötta och ligger här intill, tillsammans, på sitt täcke i matrummet. De hade kul i hagen idag. Scilla sprallade loss som den clown hon är. De tycker att det är roligt i den kalla snön mina små hjärtan.

Bus i hagen...


Full fart...

Anonym

Vilka härliga vinter bilder och jag skulle gärna vilja ha ett sådant plåster som Scilla har. Ramlade inomhus och slog upp ett ben och har tejpats ihop men inte lika fint som Scilla.Man får vara försiktig i dessa tider./aktp

d.s i mrogon kör jag med gult



2012-01-29, 21:06:30

Heléne och Tuva

Vad kul att läsa om de fina flickorna igen. De är väldigt fina i sina täcken och det fina bandaget!

Det du skrev om plåster att spraya på låter bra, är det apoteket?

Jag har sytt om Tuvas två täcken, ett regn och ett vintertäcke till ett mjukt med flis på utsidan och teddy på insidan. Hjälpte inte, Tuva blir helt förtvivlad när jag tar på henne något. Så nu fryser vi hellre. Tänkte att jag ska försöka med en tunn stickad tub. Absolut sista försöket.

Idag på morgonen när Tuva kom hem gick svansen som en propeller. Nu är vi normala igen. Hon och Tiger har varit hos mig igår mellan promenaderna och det är jätteskönt. Kram från Heléne, Tuva och Tiger.



2012-01-31, 12:03:55

Annette

underbart härliga bilder, du har fullt upp förstår jag med dina flickor, ha det gott Margareta :)



2012-02-04, 00:18:47



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?