Nyårsdag 2012...!

2012-01-01, 12:09:10 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Välkomna till ett nytt år!
Nyårsaftonen avlöpte bra för Scilla och Katrinas del. Scilla var till synes oberörd av smällandet och Katrina klarade tiden runt tolvslaget bättre än förväntat. Det var värst dagen innan och under dagen med det där småskjutandet av smällare och småraketer. När det hettade till där framåt midnatt så valde Katrina att ligga i soffan hos Scilla. Hon hade en lugnande effekt den lilla vita. Hon som i andra avseenden, som när man ska göra något med henne, blir så orolig. Då är det Lilla K som brukar komma till undsättning. De kompletterar verkligen varandra de här två flickorna. Där ser man vad de känner av läget. Förra året var det Amos som var mest utsatt och då hjälpte Katrina honom. Fantastiskt att se!
Scilla är just nu stark och snabb som aldrig förr. Hon som var så klen och ranglig ett tag där efter magsjukan är nu muskulös och i mycket bra kondition. Hon vill hoppa och springa helst varje dag och därför har jag låtit dem springa mycket på sistone. Det har tagit ett drygt halvår att bygga upp hennes styrka och kondition. Hon var flåsig och hade svårt att hänga med i svängarna när hon kom. Nu är Scilla som är väl så snabb som Katrina. Den svarta skönheten har tekniken och styrkan men hon har fått en utmanare i Scilla. Det gäller att inte tappa i kurvorna när det går som mest undan i hagen. Tävlingen här på loftgången mellan hissen och vår ytterdörr vinner Scilla numera. Hon verkar gilla det. Tramsigt! Jag vinner om jag bara vill, tycker lilla K. Katrina leker glatt med sina pipleksaker och Scilla har nu på allvar tagit sig an de mjuka leksakerna som hon gärna skakar runt och leker vilt med. Det tar sin tid att förstå sig på vad grejena ska användas till...
Jag ser fram emot ett nytt år tillsammans med mina två greyhoundtjejer!

Utmaning i hagen...


Min kloka, vackra, svarta prinsessa...!

Ett självklart team...!


Camilla

Gott Nytt År Katrina, Scilla och matte Margaretha önskar Jester, Yougi, Gilly och matte Camilla!



2012-01-01, 12:49:42 URL: http://livetmedlurcher.blogspot.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?