Fårstängsel...

2012-10-27, 11:41:35 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Var iväg på ett ställe i veckan och fick där syn på ett mobilt fårstängsel i orange lättmetall och nylon. Jag har aldrig sett ett sådant förut. Fårägaren lovprisade detta då han hade stora öppna gräsytor att flexa runt på. Köps på 50m rulle för ungefär en tusenlapp. Detta kan vara ett enkelt sätt att avdela en egen hage på en gräsmatta eller täppa till öppningar på delvis inhägnat område. Lättburet och enkelt att flytta och peta ner i en gräsmatta. Tunna stolpar som är som tältpinnar att trycka i marken. Kan inte tänka mig att mina tjejer skulle våga hoppa över detta 90 cm höga staket. De har tex aldrig ens försökt att närma sig det kompostgaller som jag ibland har uppsatt på vår loftgång. Det tål att funderas över plus och minus med detta. Väntar nu på lite mer information om var jag kan inhandla detta stängsel till bästa pris. Vet ett par ställen där detta skulle kunna vara perfekt. Bland annat en sandplan där tjejerna älskar att skutta runt. Vad gör man inte när man bor i tätt trafikerat kaninrikt område...

Får med flexibel hage...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?