Matte och Scilla...

2012-10-27, 10:36:58 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Det är inte lika kul för den lilla vita när matte är iväg ensam med Katrina. Mormor finns ju tillhands då det inte är aktuellt att Scilla ska lämnas hemma själv. Det är ett annat program som vi får träna någon gång. Katrina har inga problem med att vara själv en stund. Scilla blir förtvivlad. När vi kom hem i onsdags, Lilla K och jag, så blev Scilla överlycklig. Sen höll hon sig väldigt nära hela kvällen och klämde sig in mellan Katrina och mig i sängen. Själv hade jag "lika gärna kunnat bädda på fönsterbrädan" som jag brukar säga.
Nu var det ju även så att Scilla och jag tog en promenad i veckan. Vi gick en gemensam kvällspromenad med Tuva och hennes matte. Det är sorgligt men tyvärr så har Scilla svårt med lilla Tuva. Hon reser ragg och jagar upp sig så förskräckligt av anledning som vi inte kan förstå. Tuva är rädd för Scilla. Nu har vi bestämt oss för att gå ut och promenera med dessa flickor lite otvunget utan krav på att köra huvudena i hop omedelbart. Det skulle vara roligt om de kunde umgås "som folk" Det gick till slut rätt bra i tisdags men ingen av tjejerna var direkt olycklig när vi skildes åt och gick var och en hem till sitt. Nästa vecka tar vi en liten runda till.

Nära matte...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?