Morgonpromenad...

2012-10-02, 19:15:07 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Vår morgonrunda är ungefär 3 km. Det vet jag nu för jag har laddat hem appen Endomondo. GPS-funktionen läser av varenda steg. 2,97 km lång var rundan i morse och 30,47 minuter tog det. Fick också veta att tempot var i takt med hare en bit och sköldpadda en annan. Det där med tid och exakt antal meter kan ju variera något från dag till dag. Det blir ju lite stopp utefter vägen. Vi går annars samma tur alla jobbardagar. Det är enklast så.
Tänkte på min lilla morfar som är borta sedan många år. Han gick i ur och skur i hela sitt liv. Luffade som han sa. Utan GPS förstås. Man kan undra hur hans vägar genom livet hade sett ut på en kartbild med appen Endomondo?
Nästan hemma från morgonrundan så mötte vi mormor som skulle gå och träna. Tjejerna tittade knappt åt henne och Scilla tittade bekymrat på mig som att; Visst ska vi gå hem till oss nu matte? De kände av att det var fel tid. Annars blir de ju jätteglada när mormor kommer.
De mötte mig efter jobbet idag och vi gick upp på stan för mormor skulle handla en grej. Vi satt och väntade utanför varuhuset som börjar på Å. Katrina pep otåligt nästan hela tiden då hennes matklocka hade ringt. Scilla lutade sig lugnt mot mitt ben i ett klassiskt "Scillalut". Hon gör så när hon väntar. Oftast över ryggen på Katrina men nu fick mattes ben duga.




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?