Tidig söndagstur...

2012-10-14, 10:53:00 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Igår blev det ju klent med promenader på grund av ösregn hela dagen. Idag vaknade vi halv sju och jag såg då att det var torrt på gatan men mulet. Tidig långrunda en söndag när de flesta andra sover är inte alls fel. Klockan sju steg vi ut här i frisk morgonluft. I uppehållsväder men med regnet hängande i luften har vi gått runt stans kajkanter. Den är runt åtta kilometer denna runda. Särskilt Katrina älskar just denna. Baggenbältet är verkligen toppen. Det jag nu har kommit på är att jag måste ha kortare koppel då särskilt Scilla fastnar då hon gärna går nära mig. Kopplet släpar då runt hennes fötter och hon gillar ju definitivt inte detta med snören som trasslar runt tassarna.Ska jag nu ut och springa med Katrina så behövs det lite kortare snöre av den anledningen också. Har man två uppkopplade på "baggen" så tvinnar sig kopplen efter en stund. Detta kan bli avhjälp med en dubbeluppkoppling med swirvel. Så fiffigt de har tänkt ut det... En liten väska att fästa på bälte vore också bra. Men den senare får vänta. Nu har jag klickat hem en swirvel och två korta expanderkoppel. Ett rött och ett lila. Vem som ska ha vilket kan du kanske räkna ut.
Tjejerna fick, utefter vägen, ställa upp sig vid Erik Höglunds fina skulptur "Samtal" från 1987. Jag är väldigt förtjust i detta konstverk. Den står vid Stumholmskanalen vid Östersjöskolan.
Nästan hemma började det regna igen. Det blir väl en dag med regn liksom igår. Sån tur att vi redan har tagit vår långpromenad!
 
"Samtal"



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?