När man ropar...

2012-09-25, 17:35:27 / Kategori:

Det beror på vad det gäller om någon ska komma när man ropar. i morse när det var dags för morgonturen kom ingen när jag ropade. Det var helt tyst inne i rummen där de låg. Båda uppfattade att det regnade så det var ingen rusning direkt. Jag fick hojta och skramla runt i hallen en stund innan jag fick någon respons. Mormor har det likadant. Igår var det trist väder och mormor fick knappt med sig dem ut. De ligger helt utslagna i sofforna men så fort mormor har ett ärende i kylskåpet så står det två klarvakna näbb i dörrhålet ut till köket. Då behöver man inte ropa minsann. "Ska vi gå in och möta matte?" frågade mormor idag. Då kommer de rusande som två jehu genom våningen. Och det är ju en himla tur för mig. Hade ju blivit lite ledsen om jag fått höra att de hellre hade legat kvar när de får en sådan fråga.

Ingen rusning vid regn...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?