Velvet...

2013-02-25, 19:25:00 / Kategori: Om du vill veta mera...

Ibland kommer historien över mig...
Scilla kallades för Velvet då hon var aktuell för adoption för två år sedan. Hennes stamtavlenamn är B'ville Rose.
Dessa ord var det som stod om henne på NNL:s sida för aktuella hundar för adoption och bilden är en av de som fanns till texten om henne;
"Velvet är en fantastiskt vacker tik. Vit med blå öron. En trist historia döljer sig bakom henne, men det är inget hon låter oss se. Hon kommer att ha ärr på sina bakdelar, detta pga att man har hällt kokande olja på henne, det smärtar tom att skriva. Trots sin bakgrund så är hon en genomtrevlig tik med stor tillit till människan, helt otroligt"
Så blev jag "fast" och nu är hon min! Att hon också var världens keligaste framgick inte från början. Det vet vi nu...Av ärren på bakdelen syns ingenting. Scilla är känslig för smärta och upplevelse av att sitta fast. Inte så konstigt kanske om det finns ärr i själen. Detta tar vi hand om så gott det går. Mitt lilla vita hjärta ❤

Velvet som blev en Scilla...


Christel

Så himla ledsamt och ändå glädjande. Hon har det bra nu tjejen!

Svar: Ja du Christel det är många öden och man undrar många gånger...Men hon har det bra nu som sagt även om hon har sina bekymmer med situationer där hon tror att det ska göra ont.
Margaretha Jansson



2013-02-25, 20:30:36

Maria Segedi

Å jag minns annonsen, är det hon =) Då skaffade jag ju William inte långt efter =) Fd Ged =)

Svar: Ja visst minns man många hundar! En del fastnar också lite speciellt i ens hjärta <3 Ha det bra Maria!
Margaretha Jansson



2013-02-25, 20:50:50



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?