Ett sönderrivet fårskinn och mys på balkongen...

2010-08-06, 22:52:53 / Kategori: Vardagar med Katrina
Katrina har idag tagit mitt vita fårskinn och förvandlat det till sitt byte. Hon skakade runt på det och bet loss flera små bitar. Så kan det gå... Det luktade väl gott och triggade hennes instinkter kan jag tänka. Leksaken som jag gav till henne i stället var inte på något sätt i samma division. Hon bara glodde och gick och lade sig. Hon tittade på mig och såg ut som om hon begrep att fårskinnet inte var hennes i alla fall. Det känns lite gott att hon hittar på grejer även om detta inte var det bästa hon kunde hitta på. Men vad gör det...

Det har varit väldigt varmt idag så det har blivit korta promenader. Vi träffade en annan hund som Katrina hälsade på. Det var ett positivt möte. Katrina har varit ensam idag några gånger när jag har varit i tvättstugan och på affären. Det gick bra. Det var första gången som hon låg i sin bädd när jag kom tillbaka efter att ha varit och handlat. Tidigare har hon stått vid dörren och väntat. Hon börjar vänja sig. 

På kvällen har vi haft en liten familjeträff på vår balkong. Katrina har legat vid balkongdörren på en filt och lyssnat. Hon vill ju vara med hela tiden. Hon kom ut mellan varven för att umgås en stund. Mattes knä är skönt att sitta i. Vi gör så ibland och Katrina njuter. Hon älskar när jag kelar och plockar med henne. Det är härligt att ha en fyrfota liten vän!




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?