Liv i luckan ska det va...!

2014-01-13, 19:32:34 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Idag var jag för ovanlighetens skull hemma och åt lunch. Trion var hos mormor så det var alldeles tomt och tyst här. Det kändes främmande på något sätt att komma hem på det sättet. Liv i luckan ska det vara när matte kommer hem! Glada fyrbenta som hälsar matte välkomnen hem på var och en sitt sätt. De har sina egenheter var och en; Amos jazzar runt och "pratar" med ett eller två gosedjur i munnen, Lilla K springer runt lyckligt och även hon hämtar gärna en grej i leksakskorgen. Lilla Scillet hon hoppar och vill kela och pussas. Sen rusar tjejerna runt så att mattorna ligger som dragspel på golvet. Härligt! Det ska märkas att vi är glada :D 
Men nu är det tyst och lugnt. Alla vilar innan sista rundan före läggdags. Vi har gjort en liten pedikyrrunda. Katrinas klor är klippta, filade och tassarna insmörjda med försvarets hudsalva. Min assistent Lilleman Amos hjälpte till med att omsorgsfullt slicka Katrinas trampdynor.  
Amos själv har fått framtassarna lite ansade från hår mellan tårna och i trampdynorna. Vi smörjde in lite på dem också. Gott! Scilla fick tre klor klippta. Det var hon tvungen till om det skulle bli  
något godis för hennes del efteråt. Amos njuter av att bli ompysslad. Hans baktassar tar vi i morgon. Det är alltid något litet att greja med när man har huset fullt :)

En matte och hennes tre ♡ ♡ ♡




Anonym

Härlig bild på er alla fyra. En glad matte med två damer och en herre.jag tror att Amos fattades dig innan/aktp

Svar: Ja så är det. Lilleman är min bebis så det är klart att jag har saknat honom under dessa år som han har varit i exil. Nu är han hemma igen lille Huffe ♡
Margaretha Jansson



2014-01-13, 21:12:22



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?