Misstänkt "bursit"...

2010-08-23, 17:59:26 / Kategori: Vardagar med Katrina
Idag på morgonen upptäckte jag en vätskefyllnad, som en liten kudde, på höger armbågsled på Katrina. Misstänkt "bursit" - slemsäcksinflammation. Den har inte funnits där förrän nu för jag kollar henne varje dag. "Bursit" är som regel en följd av överansträngning, slag/stöt mot leden eller vila på hårt underlag har jag läst mig till. Yttrar sig som en vätskesamling vid den aktuella leden. Det blir att fara till veterinären med detta så får vi se vad de säger och vad de tycker att man ska göra med detta. Så nu ligger vi lågt med promenader till dess att vi har fått besked om diagnos och åtgärd. Trist att hon skulle drabbas av detta. Något hårt underlag har hon ju inte legat på i alla fall den lilla "soffliggaren". Däremot håller vi ju igång med promenader. Vi får ta det som det är så länge och hoppas på att vi får en tid snabbt. Ringer veterinären i morgon direkt på morgonen. Gjorde försök att ringa idag också men jag kom inte fram. Hon varken haltar eller ömmar så det är ju inte akut-akut men jag vill ändå ha det uppkollat så fort som möjligt. Vill ju inte att hon ska få en inflammation som tränger in i leden så det blir något kroniskt elände eller så.

Från det till detta...

Jag ska köpa ett "hus" till lilla K som jag har sett att matte Camilla www.livetmedlurcher.blogspot.com har till sina tre små NNL-kompisar. Kolla gärna hennes blogg. Hon har ett härligt gäng med två lurcherpojkar och en greyhoundflicka. "Huset" kan man ha hemma som viloplats men framför allt jättebra att ta med när man reser bort. Då har Katrina sin egen trygga plats även när vi inte är på hemmaplan.





Camilla

Så jobbigt när allt inte är tiptop med våra älsklingar... Katta skulle kolla med Irland om det är något Katrina haft förut.



2010-08-24, 20:10:47 URL: http://www.livetmedlurcher.blogspot.se

Camilla

Åh tack för att du tycker mitt gäng är härligt - stolt matte!



2010-08-24, 20:11:40 URL: http://livetmedlurcher.blogspot.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?