Nosen arbetar...

2010-08-02, 21:59:52 / Kategori: Vardagar med Katrina
Greyhounden använder ju synen som främsta sinne vid jakt till skillnad mot andra hundar, som inte tillhör vinthundsgruppen, som arbetar med nosen. Därmed inte sagt att greyhounden inte använder sin nos. Katrina har ikväll nosat sig igenom en två timmar lång promenad. Det har varit ganska varmt idag så längre kvällsrundor är perfekta. Vi tog en sakta promenad i blandad terräng här i omgivningarna. Katrina är mycket fokuserad på det som händer runt henne. Hon tittar och/eller nosar på allt.

Eftersom jag ser henne hela tiden så är det svårt att se skillnad dag för dag men idag tyckte jag att det märks skillnad på hennes päls och muskulatur till det bättre. Pälsen är bättre och blankare och hon har en tydligt spänstigare hållning.



Vid vattnet händer det alltid grejer att kolla in. Hon är nyfiken, det lilla hjärtat, på det som händer runt omkring.



Kommer det någon så måste man ju få kolla...
Vem gör inte det!


Undrar om det är någon kändis som har varit här tidigare idag?



Efter två timmars promenad är vi ganska nöjda både Katrina och jag. Hon har redan gått och lagt sig inne i min säng...


Ann-Catrin

Underbart som alltid!

Av bilderna att döma har hon blivit superfin.

Pandas nosknopp sitter liksom lite för sig själv,längre fram än själva käken så han kan röra på den när han söker igenom saker, som en Tapir, ser jättefestligt ut, så visst har de näsa alltid!



2010-08-02, 22:54:07 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?