Fordran...

2010-12-15, 20:04:46 / Kategori: Vardagar med Katrina
På lappen som låg på köksbordet idag när jag kom hem hade mormor bland annat skrivit. "Hon har 2 dl att fordra. Vår mat är slut. Allt är bra" Hon låg på minus alltså när det gäller dagligt matintag. Den som ändå kunde säga det. Jag har minsann inget att fordra. Hon har fått sin fordran, den lilla spinkiga damen, plus ett litet gott ben som hon har legat på kökssoffan och knaprat i sig. Hon missar inte en enda lite "pylla" i matskålen. Aptiten är det då inget fel på. Så i det fallet är vi lika hon och jag. En liten promenad har vi också hunnit med. Nu ligger hon i min säng i värmen och har det gott. Hon har fullt upp på dagis om dagarna så hon är inte så krävande precis. Hon märks knappt på kvällarna här hemma. För min del hade det varit helt OK att umgås lite. Får ta igen detta till helgen.

Litet ben - aldrig fel...



Anna-Karin

Så roligt med dagens rapport - vi har också lappar med diverse matnyttig information nästan dagligen när vi kommer hem från jobbet! Så nöjd Katrina ser ut att vara där hon ligger med sitt ben!



2010-12-16, 22:15:06



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?