Lilleman är rädd...

2010-12-30, 21:26:27 / Kategori: Vardagar med Katrina
Kommer precis in från en sista kvällrunda. Vi gick ut tillsammans med Joel och Amos. De fick vända in igen så fort Amos hade kissat. Krutlukten ligger redan tät på vår gata. Flera kraftiga smällar och raketvisslingar har redan hörts på gatan och här omkring. Amos hade snurrat ihop sig i kojan när vi kom tillbaka in. Lilleman är rädd och har hittat sin trygga plats. Katrina tycker att det är obehagligt men hon hanterar situationen bra om det inte är för nära som det smäller. Nu ligger hon på sin bädd och vilar efter promenaden. Jag känner mig helt maktlös just nu och dessutom förbannad. Det är en otrolig flathet och nonchalans från politiker och myndigheter när det gäller att ta ansvar för det regelverk som faktiskt finns kring detta med raketer och fyrverkerier. Men det är, som med det mesta, starka krafter och intressen som i grunden styr detta elände. 
Lilleman och Katrina får gå ut en mycket tidig promenad i morgon och sedan får det bli kortare vändor vid behov resten av dagen. Går man ut i gryningen så kan man väl hoppas att inga "rakethulliganer" har hunnit vakna.
Amos har varit på mitt jobb och hälsat på idag tillsammans med Joel. Amos är ju en riktig charmör och är glad mot alla men han blev särskilt förtjust i en av tjejerna. Han riktigt tjöt för att få hennes uppmärksamhet. Joel säger att han aldrig har sett Amos bli så förtjust i någon som han inte tidigare har träffat. Jag tänker att han är extra förtjust i blonda småländskor. Sedan tidigare vet jag att han också blev väldigt glad för min goda vän och kollega Christine som även hon är blond småländska.

Katrina vilar...



Lena Wik

Jack blev också helstissig här i kväll när de började skjuta. <vi fick krypa till kojs 20.30. I det mörka sovrummet med stängd dörr kan han koppla av. Nu har vi vågat oss upp en stund för att han ska kunna äta och dricka. Det är för jävla tråkigt!!!!



2010-12-30, 21:53:06



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?