Lucia...

2010-12-13, 19:53:42 / Kategori: Vardagar med Katrina
Idag sov Katrina ända till halv sju! Kors i taket...Detta har väl aldrig hänt tidigare. Vi hann precis in, efter morgonpromenaden, till Luciamorgonen på TV började. Mormor och Katrina har gått långpromenad idag och varit på besök hemma hos min faster Karin. Katrina sköter sig alltid även på bortaplan. Det är toppen att hon kan följa med överallt. Sedan har Mormor haft roligt och gjort lussedräkt till Katrina. Lilla K verkade nöjd över att bli utstyrd för hon får ju hur mycket uppmärksamhet som helst. Hon var jätteglad i sin utstyrsel, lilla Lucia, när jag kom och hämtade. Vi fikade hos mormor och morfar. Lussebullar såklart! Lilla Nils, en grannbebis, kom med sin mamma och hälsade på. Lilla Nils var pepparkaksgubbe idag! Katrina nosade på Nils men jag känner nog att jag är försiktig. Hon är inte van med barn Katrina. Ragnhild i Motala har sytt ett vintertäcke till Katrina. Svart bävernylon med rött fleecefoder. Reflex på bröstet. Det står Katrina över bröstkorgen i reflexband! Häftigt! Det kommer bättre bild på nya täcket en annan dag. Man kan säga att detta täcket helt enkelt är lysande!

Lucia...


Lysande helt enkelt...

aktp

Jag saknade luciatåg på arbetet i dag. Katrina hade fungerat väl som Lucia och jag tycker att nästa år är det givet vem som skall Lussa för oss!/ aktp



2010-12-13, 21:58:52

Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?



2010-12-16, 00:51:37 URL: http://tvminnen.blogg.se/



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?