Tomtekompis...

2010-12-11, 18:35:52 / Kategori: Vardagar med Katrina
Sovmorgonen varade länge idag kan jag säga. Inte för att det blev sent igår utan för att jag har sömnbrist efter alla tidiga morgonpromenader i veckorna. Somnade om ovanligt länge efter första rundan så det blev inte frukost förrän vid tolv idag. Det har varit trist mildväder idag. Blött och halt med andra ord. Vi tog en halkig promenad ut till Saltö. Det är bitvis svårt att ta sig fram på gångbanorna som också blir kombinerade cykelbanor. jag ogillar när det kommer cyklister bakifrån som inte plingar när de närmar sig. Som att jag skulle ha ögon i nacken! Idag kom det en tjej på en cykel och när hon närmade sig bakom oss ropade hon pling, pling! Hon hade väl ingen ringklocka så hon fick vara en själv. Sånt bara älskar jag! På Saltö har det bjudits på lammfärsbiffar fyllda med fetaost, potatisgratäng och en god sallad med soltorkade tomater bland annat. Fem stjärnor av fem möjliga. Katrina fick också lite fetaost i sin mat. Hon älskar ost i alla former. En liten tomtepipis väntade också på henne här och nu ligger hon och äter på en tjurmuskel. Den verkar helt godkänd. (Vi talar inte om för henne vad det egentligen är). Som ni märker finns det någon här ute på Saltö som skämmer bort henne ordentlgt...

Pipgamen har fått en tomtekompis...


Tomtekompis...


Lika som bär...





LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?