Ute är mörkt och halt...

2010-12-09, 19:12:11 / Kategori: Vardagar med Katrina

Hämtade Katrina hos morfar för ett par timmar sedan. Vi tog en promenad i mörkret och halkan. Det är "snorhalt" på gångvägarna här omkring så det gäller att hålla tungan rätt i munnen. Jag tjatar på mina föräldrar att de ska ha sina broddar när de går ut. Jag köpte de där broddarna till dem när de hade Amos om dagarna. Halka och yster flatte passar inte så bra ihop. Om de använde broddarna då har aldrig blivit riktigt uttalat. Men nu gör de tydligen det har jag förstått. Det är nog snart dags för mig också att skaffa egna broddar.
Katrina har blivit hämtad av mormor här hemma två dagar i rad nu. Hon får vara ensam ett par timmar på morgonen. Hon ligger i min säng och sover när jag går och gör definitivt inga anspråk på att få gå iväg med mig när jag säger hej då. Det är ju mörkt och kallt ute så jag förstår henne.
Nu ligger hon, på sin bädd, och tuggar intensivt på sitt ben. Det är lagom aktivitet så här på kvällskvisten innan vi ska halka ut i mörkret igen på sista kvällsrundan.

Ben är gott...


 




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?