Är det en liten "tjuren Ferdinand" jag har fått?

2010-07-18, 11:37:41 / Kategori: Vardagar med Katrina
Katrina trivs bäst i kökssoffan när jag är i köket eller på bädden i matrummet när jag sitter där. Ibland söker hon avskildhet i sovrummet men hon har koll på mig hela tiden just nu. Vi ska börja träna lite på "matte lämnar hemmet" idag. Katrina får vara hemma med sällskap. Än är det för tidigt att lämnas ensam men även ensamträning "ligger i pipeline".   

Igår köpte vi ett nytt halsband och en sele. Det gick jättebra att vara i djuraffären och prova. Selen blir bra sen när vi kan gå lite längre promenader eller kanske springa lite. Prövade att springa lite igår kväll. Katrina hänger på direkt men är ännu inte tillräckligt stark för strapatser. Hon har stått i kennel nu i fem månader med mycket liten möjlighet till promenader och motion. Vi ökar på motionen lite vart efter. Värmen begränsar ju också nu. Jag ser fram emot de lite längre rundorna och när jag kan släppa henne fri på något inhägnat bra ställe.

Vi bor i ett kanintätt område men Katrina verkar inte bry sig så mycket just nu. Idag satt det en liten rackare bara ett par meter ifrån oss. Katrina såg den inte ens. Det kanske är en liten "tjuren Ferdinand jag har fått"?

Veterinären som vi träffade i veckan bedömde att Katrina är frisk och fin men att hon behöver bättra på sin päls. Hon är glespälsad så för att detta ska bli bra krävs essentiella fettsyror. Tillsätter lite av dessa kallpressade växtoljor till kvällsmålet. Dagens första mål berikas med en äggula som Katrina väljer att slicka i sig allra först. Det är herrans gott med äggula!

Tack för att ni läser min blogg och tack för positiva och gulliga kommentarer! Det är verkligen hur roligt som helst att bloggen uppskattas!



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?