Gör som Katrina...

2010-07-30, 09:45:57 / Kategori: Vardagar med Katrina
Har ni tänkt på att hundar alltid stretchar och då framför allt efter en god natts sömn. Katrina stretchar som den värsta atlet på morgonen. Hon spretar med alla tårna och tänjer på frambenen, ryggen och hela sin muskulösa bakdel. Det är lätt att glömma detta. Det är säkert meningen att även homo sapiens ska stretcha på morgonen. Så gör gärna som Katrina både på morgonen och gärna under dagen också för den delen. Det är bra för både kropp och knopp.

Vår morgonritual är densamma varje morgon. Katrina har fram till nu bara kissat en lång gång när vi har varit ute. Nu känner hon sitt revir på morgonpromenaden och idag slog hon till med att sätta sig fyra gånger; en lång och tre korta. Jag ser detta som ett sundhetstecken. Hon tvekar inte längre när hon ska sätta sig. Hon säger; "här bor jag och jag kissar var jag vill"



Efter det att hon har fått frukost hoppar hon upp i kökssoffan och tittar på mig när jag gör min frukost. Hon lyssar nu på sin matte och vi har riktigt trevliga samtal där på morgonkvisten.

Idag ska vi gå en förmiddagspromenad med en kompis som gärna vill träffa Katrina och lite senare tänker jag att Katrina ska få springa lite lös på något bra ställe.



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?