Hopp och lek...

2010-07-24, 09:45:09 / Kategori: Vardagar med Katrina

     

 

På promenaden igår så släppte jag Katrina på en inhängnad gräsplan. Greyhounds går från 0-70 km/tim på 6 sekunder. Katrina visade prov på detta i några korta ruscher. Vi sprang lite tillsammans och det tyckte hon var roligt. Hon kommer fint på inkallning. Vi tränade lite på detta. Just  nu är hon väldigt förtjust i matte. (och jag i henne) Men det kommer säkert dagar då jag ska prövas som matte. Det finns ett "eget stråk" hos dessa annars väldigt milda hundar. Det är kul tycker jag som har haft, och älskar, den egensinniga skotska terriern.

Att få springa lös ibland i full karriär är viktigt för en greyhound. Det räcker om detta kan erbjudas ett par gånger i veckan. Får de sedan ha en kompis vid dessa tillfällen så är det toppen. Vi får hitta en lämplig kamrat till Katrina så småningom men just nu är matte tydligen helt OK. Efter denna utflykt märktes det att Katrina var jättenöjd men också trött då hon inte är i full kondition ännu. Det är en härlig känsla att se henne glad! (Hoppas att jag kan fånga hennes glädje på bild vid ett annat tillfälle. Det är inte lätt att hinna med med kameran när det går undan). 

I really want this irish girl to be happy!

  


Camilla

Vilka underbara bilder på er! Det syns verkligen på bilderna att ni har fått en mycket fin kärleksfull realtion med varandra. Katrina dyrkar sin matte å matte älskar Katrina! Blir alldeles varm i hjärtegropen av att se er! Vackraste Katrina har fått sitt bästaste hem!



2010-07-24, 10:35:00 URL: http://www.livetmedlurcher.blogspot.se

Joel

Det är en fröjd att se er ihop. På bilderna syns det att bandet mellan er redan har blivit mycket starkt. Kärleksfullare matt och mamma får man leta efter. Jag saknar dig mamma.



2010-07-24, 19:10:26

Lotta

Jättekul att läsa din blogg!Upp i 70km på 6 sekunder - det är ju som ett riktigt krutpaket - häftigt!!



2010-07-24, 19:58:45



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?