Katrina vill ha (mycket)fasta rutiner...

2010-07-26, 08:07:22 / Kategori: Vardagar med Katrina
Katrina har otroligt snabbt vant sig vid våra fasta rutiner. Vi brukar gå ut vid sju - halv åtta på morgonen. Därefter är det morgonmål. Sen pysslar vi runt lite med allt möjligt, Katrina sover mycket och följer, när hon är vaken, med mig runt på det jag gör.Vi promenerar igen en kortis på på förmiddagen och eftermiddagen. Hon äter sena målet vid fyra. Sedan vilar hon. Det är inte bra med ansträngande fysisk aktivitet direkt efter en måltid för en greyhound kan få tarmvred. Vi väntar därför med promenad ett tag. Sen är det längre kvällsrunda och vid tio en sista snabb runda innan vi går och lägger oss. Katrina är här den som är snabbast. Hon ligger och väntar på mig för här har hon lärt sig att nu är det natt och nu ska matte också krypa ner. 
I lördags vaknade hon och ville gå ut nån timme tidigare än vanligt. Hon sa då till genom att gnälla och springa runt lite oroligt. Så det var bara att ge sig iväg ut. Väl inne igen så tänkte jag att vi går och lägger oss en stund till innan frukosten. Men detta tyckte inte Katrina om utan hon satte igång med stora klagosången. Hon kan gnälla riktigt högt den lilla damen. Hon ville ha frukost och blev alldeles olycklig av den för henne helt oväntade förändringen. Vad gör man? Hon fick sin frukost förstås. Sen gick hon och lade sig och somnade. Katrina rules!


Mona Hellman

Givetvis så vill man ha rutiner, det vill väl all, jag mår bra av det i alla fall.



2010-07-26, 21:08:50

Lena Wik

Du måste väl moderera rutinerna lite sen när du börjar jobba igen. Men hon vänjer sig nog snabbt vid tidigare mornar också. Jag är väldigt anpassningsbar när det gäller tider. Jobbar jag, går vi ut vid 5 halv 6. Är jag ledig går vi ut vid 9 halv 10. Det fungerar bra vilket som.



2010-07-27, 22:51:06



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?