Långpromenad runt stan...

2010-07-23, 11:40:11 / Kategori: Vardagar med Katrina

Igår var det hett på dagen och inte läge för längre promenader förrän på kvällen då det blev lite svalare. Vi gick långpromenad runt stan Katrina "Silkesöra" och jag.
Vi träffade en whippet och hans matte som var ute och cyklade. De stannade och pratade. Whippetkillen ville gärna hälsa och helst leka men Katrina villei nte hälsa(än). Vi bor nära varandra visade det sig så vi kan träffas så att hundarna kan få leka sen när Katrina är mogen för det.
Katrina är nyfiken och framåt under promenaden. Det är mycket att upptäcka. Halsen är uppsträckt och öronen som ser glada ut står intresserat upp. Hon är så otroligt fin när hon är i rörelse den lilla prinsessan. Katrina vänder nu upp blicken mot mig och "svarar" mig när jag pratar med henne. Det känns gott! Jag tänker på vad den kände hundpsykologen Anders Hallgren skiver. "Kontakt kan du inte kräva - bara förtjäna".
Stadsmiljön gick mycket bra att promenera i. Det var mycket folkliv på stan denna torsdagskväll och aktiviteter i varje hörn verkade det som. Katrina blev lite tveksam och drog in svansen vid ett tillfälle då vi stannade och pratade på ett ställe där det var lite för mycket ljud med musik och trafik.
När vi kom hem var det gott med vatten och härligt att få hoppa upp i kökssoffan och somna på favoritkudden. Tio dagar i nya hemmet! Katrina är fantastisk!


Annika Andersson

När jag läser allt fint som du skriver om Katrina och hur väl du tar hand om henne,så blir jag varm i hjärtat.Vilken vinstlott Katrina har dragit som fått komma till dig. Kram Annika



2010-07-23, 17:24:27

Mona Hellman

Ja, hon är det. Berättade på arbetet vilken vacker gång hon har, hon är graciös. Jag berättade oxå hur hon gömde sig bakom dig och bara kikade fram mellan dina knäskålar,så gullig.



2010-07-23, 20:30:36

Lena Wik

Hon ser verkligen ut att passa till smeknamnet silkesöra. Jag menar att hennes öron ser väldigt silkiga ut.

Fortsätt så, omtänksamma matte Margaretha.

Kram Lena



2010-07-23, 21:15:36



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?