Nya lärdomar...

2010-07-19, 21:11:37 / Kategori: Vardagar med Katrina


Idag har vi gått två nya rundor. Betydligt längre promenader än tidigare. Det tar sig! Hon vill nosa mycket och noggrannt. Katrina är väldigt duktig på att gå i koppel. Hon följer fint och är mer och mer uppmärksam på mig nu för varje dag. Vi har mött cyklister, hundar och barn. Gått i blandad stadsmiljö och i skogen. Det går lysande överallt. Katrina vill inte ha med andra hundar att göra utan går bara förbi. Vi mötte ett par ekipage där hundarna hängde i snörena och skällde och  mattarna och hussarna skämdes. Katrina glider bara förbi de där typerna. Vi får se till att ordna lite positiva hundmöten vad det lider. Det är trots allt en anspänning  för henne med allt nytt; dofter, ljud och miljöer. Hon är jättetrött efter en promenad och ökar takten mot vårt hus så fort hon upptäcker att vi är hemma.

Även hemma är det fortfarande mycket nytt men hon har anpassat sig enormt snabbt. Har koll på alla rutiner redan skulle jag vilja säga. Hon vet var det finns som hon behöver. Hon kommer direkt när jag ropar och letar upp mig om hon vill ha kontakt om vi inte är på samma ställe.(vilket vi ju oftast annars är) Idag har jag lämnat henne för att uträtta lite ärenden. "Mormor" var hemma hos henne den stunden. Det gick hur bra som helst. Det blir lite strategisk inskolning till "mormor och morfar" här  framöver. Katrina ska ju vara hos dem sedan när jag börjar arbeta. Men än är det många veckor kvar på semestern och mycket att upptäcka tillsammans!




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?