Vem krafsade på dörren?

2010-07-16, 10:32:13 / Kategori: Veckans ord på vägen...
Här kommer en liten dikt till er som har små barn eller barnbarn omkring er eller helt enkelt har barnet kvar inom er och som liksom jag tycker om det som handlar om det lilla och enkla i livet.

Vem krafsade på dörren? Av Britt G. Hallqvist

Vem krafsade på dörren?
Det var min lilla hund,
som ville ligga i min säng
en liten, liten stund.

Vem jamade på trappan?
Det var min lilla katt
som inte gärna ville bli
en ensam katt i natt

Vem kacklade vid knuten?
Det var min lilla tupp.
Han var så rädd för räv och hök.
Jag måste låsa upp.

Nu ligger vi och pratar
tillsammans i min bädd,
och alla har det varmt och skönt,
och ingen alls är rädd.

Camilla

Åh den brukar jag sjunga för min lillkille på 13 månader - älskar den visan!



2010-07-16, 12:58:25 URL: http://www.livetmedlurcher.blogspot.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?