Veterinärbesök och lite till...

2010-07-15, 19:21:08 / Kategori: Vardagar med Katrina
Sista promenaden igår blev inte bra. Vi hörde en smäll när vi kom ut på gatan och flyktinstinkten trädde in hos Katrina. En stund senare kände vi brandrök och det gjorde inte saken bättre för henne. Det låste sig fullständigt och hon ville inte kissa utan bara in. När vi kom runt husknuten ser jag brandrök på ett berg i närheten. Jag gissar att några har haft raketer som tagit eld. Det är en förbannelse med dessa smällare. (Jag ska starta en anti-grupp på facebook om det inte redan finns). Det bara vällde fram rök mot oss. Fullt med brandmän klättrade runt på berget för att släcka. Vi gick in igen Katrina och jag. Följden av detta blev en pöl på golvet senare då inte jag var tillräckligt snabb. Mattes fel alltihop...

Idag har vi varit hos veterinären för att få ett intyg till försäkringsbolaget. Det blev ett stressmoment för Katrina med alla andra oroliga hundar. Hon vill inte ha med andra hundar att göra just nu. Veterinärundersökningen inga problem. Hon är van att bli hanterad tänker jag. Efter veterinärbesöket har den lilla sovit mest hela tiden. Kommer och kollar mellan varven var jag är för någonstans. Hon söker nu ögonkontakt med mig så smått både när vi är hemma och ute. Det känns bra. Vi skapar relationer!

Idag pratade jag med en granntjej som har en hund som hon är fodervärd till. Han har ett fästinghalsband av bärnsten. Hon är jättenöjd med det. Det var bra att få veta för jag betällde ett till Katrina igår. Jag provar allt för att slippa dessa odjur bara jag slipper sätta nervgift på henne.

Så var registreringen till jordbruksverket gjord, alla papper till försäkringsbolaget klara och kloklippare inköpt. Den har jag använt idag utan problem. Har klippt klorna på baktassarna. Vi tar lite i sänder. I morgon blir det framtassarna. Alla klorna är verkligen jättelånga. Men detta ordnar vi till.



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?