Vill du veta mera...

2010-07-15, 18:52:02 / Kategori: Om du vill veta mera...

NeverNeverLand är en ideell djurrättsorganisation som sätter den utsatta hunden i centrum. Är du intresserad av att veta mer om den insats som görs av alla som är engagerade i NNL så föreslår jag att du besöker föreningens hemsida på www.neverneverland.se
Du får även veta hur hundar på Irland har det. Dessa berättelser är så hemska att jag bara läser "med ena ögat".

Du kan också läsa om aktuella händelser på NNL-bloggen, www.nnlbloggen.neverneverland.se
Där finns nu en mycket bra berättelse av Ann-Catrin som i ord och bild beskriver sin och Katarinas resa till Irland i förra vecka. Där får du veta mer om hur hundarna har det då de är på PAWS rescue. Det var Ann-Catrin och Katarina från NNL som hämtade hem Katrina och två hundar till i måndags. Det är ett enastående arbete de gör för hundarna. Här är det själ och hjärta på riktigt!  

Katrina lämnades in på PAWS februari 2010. www.paws.ie Hon har stått där i fem månader och väntat på ett hem. Hur hon har haft det innan dess vet jag inte. Jag har kollat upp lite på PAWS hemsida och förstår att Katrina har två systrar som kom in tillsammans med henne. Båda dessa tjejer har i april adopterats till familjer i Italien. I stamtavlan finns det även en hane som jag uppfattar är en racer. Förmodligen har de tre tikarna inte varit tillräckligt och kvalificerat sig för att bli racers. Ann-Catrin på NNL säger att det av någon anledning är svårare att hitta hem till svarta hundar. Sånt fattar inte jag som bara har haft svarta hundar.




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?