Skönt med filt...

2010-11-26, 19:23:16 / Kategori: Vardagar med Katrina
När jag var på väg hem idag stannade jag på vägen för att handla. När jag stod där i kön ringde mobilen. Det var mormor som sa att hon skulle åka in till stan en runda och att Katrina kunde vara kvar hos morfar och att jag kunde hämta henne där. Hon ville även berätta om något som precis hänt. Katrina ligger ofta i en blå skinnsoffa hos mormor och morfar. Hon har ett påslakan och en fleecefilt i soffan som ligger där i veckorna när Katrina är där. På helgen tar mormor bort det där lakanet och filten och det hade hon gjort nu på eftermiddagen. Lilla gumman hade parkerat sig i TV-soffan och låg där under en blå fleecefilt. Det är just nu kallt i mormors och morfars lägenhet för det är något fel på värmen i huset så både tvåbenta och fyrbenta går och huttrar. Rätt som det var, när mormor tittade till, så var Katrina försvunnen från TV-soffan. Mormor letade efter henne en stund och hittade henne i den bå skinnsoffan under den blå fleecepläden. Hon har alltså bytt soffa och tagit med sig pläden och krypit in under den. Hon är helt otrolig...När jag kom låg hon fortfarande under pläden så jag hann faktiskt ta en bild på henne där när hon ligger och trynar under filten. Vi gick direkt ut på promenad för vi skulle ju springa lite i snön på planen hade jag tänkt. Men detta var ingen hit. Lila K tyckte det var alldeles för kallt och gick mot grinden nästan på en gång. Så vinterlek är inget för henne. Hon nöjer sig med att skutta lite i snön på promenaden. Och jag som fick för mig att hon skulle tycka om att vara fri i snön.

Glöm inte bort att du kan vara med i utlottningen av boken om Boys. Skriv en kommentar idag under inlägget Vinn boken Boys... så är du med när jag lottar vinnaren av boken i helgen. Vinnaren presenteras på söndag.

Ha en riktigt trevlig 1:a adventshelg!

Det är skönt med filt...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?