Lille morfar...

2010-11-01, 20:18:31 / Kategori: Vardagar med Katrina

Ny måndag igen. Katrina vaknade en timme tidigare idag så visst påverkar ljuset henne. Nu blir det ju lite ljusare igen ett tag på morgonen efter tidsomställningen. Men det rättar ju till sig det också efter hand som det blir mörkare. Nu går vi ju in i den riktigt mörka tiden.
Morfar är på sjukhuset sedan i eftermiddags så idag har mormor och Katrina fått ta hand om varandra. Det är inte lika roligt när morfar inte är hemma, tycker Katrina. Vi får se hur det blir med lille morfar. Alla är oroliga nu. Morfar har ju aldrig varit sjuk.  Mormor, Katrina och jag var uppe på lasarettet och hämtade bilen som morfar hade ställt däruppe. Sen har jag burit ner vinterdäcken i bilen. De ska ju på nu. Snart är det snorhalt på vägarna. Katrina är inte glad för att gå in i bilen. Det är alls inga problem att åka bil för henne. Då ligger hon så bra på sin madrass där bak. Det är momentet in i bilen som hon inte är vän med. Jag tror att det är ljudet när bakluckan går igen. Hon gillar inte oljud min lilla skatt.
Nu ska jag titta på "sommarpratarna" på TV. Det är ett riktigt bra program. Lilla K har redan snurrat ihop sig i min säng. 

Vi är allt lite bekymrade nu...


Anna-Karin

Nej vad tråkigt med morfar!! Hoppas inte att det är något allvarligt och att han kryar på sig snart!



2010-11-01, 20:42:34

Ann-Catrin

Va jobbigt me morfar, hoppas verkligen han snart är sitt vanliga jag igen.



Undrar....har det inte blivit mörkare på mornare och ljusare på kvällarna eller tänker jag helt fel, blir så förvirrad av det där med trädgårdsmöbler fram och tillbaka...



2010-11-01, 21:10:44 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?