Vinn boken BOYS....

2010-11-23, 19:14:26 / Kategori: Vardagar med Katrina
Anna Ringberg har skrivit boken om BOYS som även är bokens titel. Boken som kom ut tidigare i år handlar om whippetkillen Boys och hans husse. Lasse ska fylla 65. Han har inte haft besök av sin son på tjugo år men nu ska han komma. Det hemska händer att Boys försvinner. Lasse har en långvarig konflikt med grannarna. Är de inblandade i Boys försvinnande? Trots allt blir det kalas. En trasig relation mellan far och son kommer i ljuset. 
Jag tror kanske inte att denna hussen skulle bli godkänd av NNL för adoption direkt men ingen kan tvivla på kärleken mellan husse och Boys. Detta är en berättelse som livet som inte alltid är perfekt och om att aldrig riktigt finna sin plats i tillvaron. Räkna med en och annan tår. Detta är en berättelse som berör. Boys som personlighet är tydligt närvarande och beskriven på ett speciellt rörande sätt i berättelsen.

Blir du nyfiken? Jag lottar ut mitt exemplar av boken här. Skriv en kommentar om min blogg under detta inlägg senast fredag 26.11 så deltar du i utlottningen. Det faller på min lott att utse vinnaren. Välkommen med Ditt inlägg och Lycka till!


aktp

Faktum är att jag såg denna boken på mitt bibliotek i går kväll och blev nyfiken på den.Men då jag var stressad så tittade jag inte närmare på den och vad den handlade om.Men omslaget fastnade på min näthinna. Nåväl jag läser din blogg varje dag jag finner stort nöje att följa din och Katrinas vardags och helgrutiner/ utveckling ihop. Sen skriver du så bra och roligt! Ibland är det lite sorgligt i livet vissa dagar andra dagar så är det glädje.// aktp



2010-11-23, 21:23:09

Eya Lowes

Idag fick jag tips om den här bloggen av min svägerska i Motala,som ska sy en vinterkappa till lilla Katrina.Då upptäcker jag att det är min dotter Lottas gamla kompis från Socialhögskolan i Östersund som är matte till Katrina och bloggen!Vilket sammanträffande!

Kul att få se en bild på Mormor,som Lottas skotte Ofelia tillbringade en semester hos på 80-talet, när hon var hos mej i Västindien på semester.

Bloggen är väldigt underhållande och välskriven,och jag kommer att följa Katrinas vidare äventyr med förtjusning.

Vi har tre hundar och två katter här på Barbados som vi älskar och skämmer bort efter bästa förmåga.

Senaste tillskottet heter Anna och dök upp här på gatan 15 dar sen,hemlös,mager som ett skelett,stora sår på ryggen och full av fästingar.Nu är hon på gödkur efter avlusning etc,och har gått upp från

10 till 12 kilo. Hundarna är ett team redan!

Lycka till med bloggen,Maggan!



2010-11-24, 13:29:39

Annette

Det är alltid så mysigt att läsa bloggen om Katrina, dej o dagiset. Du skriver med en värme och kärlek som genomsyrar ditt språk och ger en go känsla till läsaren. Trots att jag inte träffat lilla K så mycket tycker jag ändå att jag känner henne väl. Harmoni är ett ord som kommer för mig nu när jag skriver detta. Alla fina bilder bidrar till att göra bloggen verkligare. Ibland tänker jag "undrar vad Margareta har för bild på silkesöra i dag" :)



2010-11-24, 20:55:47

Eya Lowes

Var hittar man bilderna!!!! Har letat utan resultat



2010-11-26, 12:52:57

Sanna&Tira

Din blogg är så otroligt ärlig och inkännande om hur det är att ta hand om en hund "med bagage" och okänt förflutet. Alla steg framåt och tillbaka och hur man ständigt lär av varandra. Det är otroligt speciellt. Vi väntar ju förresten vår irländare om någon vecka, Tira ska få en kompis :) Dåligt uppdaterat i bloggen min ;) Till skillnad från dig :) Pussa Katrina från oss!



2010-11-26, 18:19:27 URL: http://nolltillsjuttio.blogg.se/

Lena Wik

Det är alltig lika mysigt att läsa om lilla Katrina.

Precis som jag älskar hon att ligga under en filt i soffan. Hoppas jag får träffa henne någon dag!

Kram till er båda.



2010-11-27, 14:08:40



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?