Hemma igen...

2010-10-15, 20:32:37 / Kategori: Vardagar med Katrina
Ny fredag igen. Jag har kommit tillbaka hem efter lite jobb  på bortaplan och med trevligt inslag av en tvåtimmarstur på islandshäst. Dessa underbara hästar som väcker så mycket härliga känslor. "Min" häst var Vigdis som är ett keligt, mysigt fux med över tjugo år på nacken. Det var en vacker hösteftermiddag så vädergudarna var på vår sida när vi töltade fram på led genom skogen.
Min lilla skatt var glad när hon fick se mig igen. Hon har haft det toppen på nattis och sovit hela natten mellan mormor och morfar. Det är skönt att det går så bra allting. Nästa vecka är det dags igen att vara på nattis när jag ska ut på en ny resa.
Katrina har fått springa lös ikväll en liten stund för första gången sedan hon skadade tån. Det såg bra ut när hon rusade runt. Ingen hälta alls. Skönt! Vi nöjde oss med en mycket liten frisläppt stund denna gången. Det är bäst att ta det försiktigt ett tag till.

Fri på fotbollsplanen...


Skönt hemma igen på den egna soffkudden...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?