Regnigt...

2010-10-24, 20:43:03 / Kategori: Vardagar med Katrina
Regnet har varit ihållande nästan hela dagen. Jag har framhärdat dagen i träningsoverall, stövlar och regnkappa. Det är helt OK. Det är ju söndag. Katrina, som sedan en ungefär en vecka tillbaka sover längre om morgnarna, vaknade idag klockan sju. Detta är helt acceptabelt. Jag vet inte vad som har hänt men det får gärna fortsätta så här. Tidningsbudstider är ju inget jag har önskat mig. Vi har softat runt här idag med regnpromenader, matlagning, kloklippning och tassvård. Hon är torr i huden. Köpte ett schampoo hos veterinären. Är inte riktigt nöjd. Hon är fortfarande mycket torr tycker jag. Det är väl inomhusklimatet. Det är en varm lägenhet detta.
Pipgamen blev kvar på Saltö. Hon får ju ha något där också. Men vi har två nya kamrater till. Beanisar från NNL. Även de små beanisarna, minigreys, kan man köpa på NNL:s webshop till förmån för föreningen. www.neverneverland.se
Dessa små kompisar har inget pip och blir därför bara kringburna lite försiktigt. Hon slickar på dem och ägnar sig åt dem lite bara. Det är gulligt va?

Pipgamen är kvar på Saltö...


Flera nya kompisar...


Det är Katrina till vänster. Vem den andra är får vi se...


Camilla

Finaste Katrina! Så go hon är! Härligt att ni får lite sovmorgon nu på morgnarna. Ett tips mot torrheten, äggula ett par gånger i veckan på maten och lite vetegroddsolja på maten. Bästa shampoot här hemma är grönsåpa ;) Jester kliade sig mycket när han kom och slutade nästan på en gång när jag bytte från alla dyra shampoon till grönsåpa. Alla mina tre har glänsande pälsar nu =D Nu hoppas vi på bättre väder! Sköt om dig och finaste Katrina (spännande att se vem beanis nr 2 kan vara...)



2010-10-24, 21:09:55 URL: http://www.livetmedlurcher.blogspot.se

Anita Heierson

Hej! Härligt med lite längre morgonsovande - tror du inte att det kan vara att det faktiskt blivi mörkare på morgonen för varje vecka som går? Få se om man märker skillnad nu när vi ställer om till vintertid igen.

Ha fortsatt bra mys med din Katrina och lycka till med inväntan av "nästa"..

Anita med Mickey o Ellen i Solna



2010-10-27, 12:09:04



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?