Stjärnklart...

2010-10-17, 15:49:10 / Kategori: Vardagar med Katrina
I morse var vi ute vid fem. Det är ju ännu mörkt vid den tidpunkten men i morse var det gnistrande stjärnklart. Min lilla skatt gick där med nosen i marken och jag gick med min nos riktad mot himlen. Försökte minnas vad jag lärde mig förra året när min arbetsplats besökte marinens planetarium. Om jag hade kunnat navigera med stjärnornas hjälp hade det inte varit svårt en så här stjärnklar morgon.
Söndagen har bjudit på soligt promenadväder. Vi har gått en lång tur bland annat runt Stumholmen. Det är tur att det hänger påsar på flera ställen på promenaden för de två jag hade i fickan räckte inte. Är det inkomster så är det utgifter som vi brukar säga...
Katrina har sen varit med mig i källaren med diverse balkongsaker. Hon är egentligen rädd för allt som skramlar och verkar otäckt men hennes önskan att få följa med mig är starkare. Så hon klämmer in sig i hissen med mig och alla prylar och undersöker alla utrymmen i källaren. Det gäller att ha koll på var hon befinner sig så jag inte tappar något på eller i närheten av henne. Jag tänker på raderna som var skrivna på NNL:s hemsida när Katrina var aktuell för adoption. - "Katrina är en väldigt fin tik. Hon är ren i sin kennel och hon följer dig gärna" Hon är som en liten skugga efter mig min lilla gnistrande stjärna.

På Stumholmen...


Eftermiddagsvila i mattes säng...







LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?