Lek...

2010-10-31, 19:22:43 / Kategori: Vardagar med Katrina

Det är inte alltid det lättaste att fånga lilla fröken på bild när hon är i aktivt läge. Enklast är ju att ta bilder i viloläge och därför blir det flest sådana här på bloggen. Det går undan när det leks här inne må ni tro. Katrina har fått överta Amos leksakskorg. I den lägger jag alla hennes pipleksaker och hon hämtar dem. En efter en springer hon och hämtar. Hon tar en i korgen rusar in med den i sängen och sen en till och en till...Sen ligger hon och piper med dem. Det är riktigt kul att se. Hon som inte fattade något alls  av det här med lek när hon kom. Nu tar hon igen allt...
Idag har vi varit på kyrkogården tillsammans med mormor och gjort i ordning gravarna som vi har där. Klippt ner rosor, rensat ogräs och lagt dit granriskransar. Det brukar vara morfars jobb det där men han är krasslig och vi är just nu lite bekymrade över det. Katrina och mormor stod och tittade medan jag rensade. Lilla K är otålig i det läget och piper ända till vi börjar röra på oss igen. Sådan är hon den lilla piplisan. Man får egentligen inte ha hundar med sig in på kyrkogården. "Vi får inte följa med in här" står det på en skylt men en bild av en terrier med ett streck över. Detta är verkligen en av de mest dumma regler jag har varit med om i folks enkla vardag. Människor med hund får inte besöka sina gravar och ha sin hund med sig. Jag tänker att det kanske är en älskad husse eller matte som ligger där. Då kan det nog betyda en hel del för den som är kvar här att få ta med sig sin fyrbenta vän. Vi förbiser i alla fall i det där. Hundar stod de på skylten och det var dessutom en högbent terrier på bilden. Inget var skrivet på skylten om greys. Jag gör tolkningen att det är skillnad...

Viloläge på söndagseftermiddagen...


Ann-Catrin

Underbart!

Håller med, en galen regel...



2010-10-31, 20:05:06 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?