Blåsigt...

2011-04-07, 19:49:53 / Kategori: Vardagar med Katrina
Idag var det blåsigt värre på promenaden efter jobbet. Lilla K gillar inte blåst. Hon kryper ihop och fäller öronen bakåt när det kommer en kraftig vind. Vi gick en liten sväng häromkring i alla fall. Flora hade på sin tid en favoritbuske för sin kaninjakt. Där tycker även Katrina att det är spännande att nosa. Vi gick ner till vattnet en sväng också. Det är så härligt nu med vår i luften. Den lilla Scillan blommar nu för fullt. Snart har jag min egen Scilla! Hon kommer lite tidigare till Sverige än det först var sagt fick jag veta igår. Hon kommer ut från kennlarna lite snabbare och det är ju bara bra. Scilla ska bo i ett jourhem den första tiden innan min semester börjar och jag kan hämta hem henne. Hon kommer att få bo med jourmatte, jourhusse och två fyrbenta finingar. "Blåknoppen", som jourmatte skrev till mig igår, får det alldeles säkert jättebra där sin första tid i Sverige. Katrina har nog lite vårkänslor nu för hon är lite yster och blir glad och leksugen när hon ser vissa andra hundar. Hon behöver verkligen en till fyrbent i flocken. Jag är så glad att jag snart har två tjejer här hemma. Det ska bli så spännande med mötet mellan Lilla K och Scilla...

Scilla...


Floras buske...


Vår i luften...

Torbjörn Skogsberg

Det blir spännande att ha henne här några veckor. Torkel har landat så pass mycket att det kommer gå bra, så hon får en bra och stabil start din lilla.



Och extra mycket katträning då Banka är rätt vild. :)

.T



2011-04-07, 20:32:25 URL: http://thetebe.bilddagboken.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?